newsletter-disclaimer

MyMuse Vilkår

Kjøpsbetingelser

Generelt

Disse angitte vilkår regulerer forbrukers bruk av varer og tjenester levert av MyMuse.no (org. nr. 894 231 432). Vilkårene gjelder for alle slike salgstransaksjoner fullbyrdet fra MyMuse.no sin nettbutikk, så lenge ikke andre forhold er avtalt.

Registrering

For å kunne handle på MyMuse.no må du registrere en brukerkonto eller handle som gjest. Registreringen er gratis og uten forpliktelser. Opplysningene vil bli lagret på en sikker måte og vil ikke være tilgjengelig for uvedkommende. Ved registrering er du forpliktet til å lese gjennom kjøpsvilkårene. Oppbevar eventuelt tildelt passordet på en sikker måte. Du er selv ansvarlig for ikke å overlate din registreringsinformasjon til tredjepart. Brudd på denne plikten kan medføre erstatningsansvar.

Utlevering av personalia

MyMuse.no er ansvarlig for alle personlige opplysninger du oppgir til oss, eller som vi får del i når du legger inn kjøpsordre eller besøker vår hjemmeside. Informasjonen vil brukes til varedistribusjon og til å sende deg informasjon om tjenester fra MyMuse.no. MyMuse.no vil under ingen omstendigheter overlate utleverte personalia, eller andre opplysninger om kunder til en tredjepart, med mindre vi har samtykke til dette. Ved å opprette en brukerkonto på MyMuse.no gir du oss tillatelse til å bruke din epostadresse til å sende deg relevant markedsføring om våre produkter. Du kan når som helst reservere deg mot dette på “min side” eller avmeldingslink i nyhetsbrevet. Kundeoppfølging og markedsføring er begrunnet i vår legitime interesse i å tilby relevante tilbud til våre kunder. Du har på forespørsel rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi har registrert på deg, og til å kreve disse slettet.

Innlegging av kjøpsordre

Det er kun personer som er fylt 18 år som har tillatelse til å handle på MyMuse.no. Innlagt kjøpsordre er bindende. Falske bestillinger vil bli politianmeldt. Forsøk på svindel, dokumentforfalskning og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt. Ved å handle på MyMuse.no erklærer du å ha fylt 18 år.

Ordrerutiner

Alle ordre behandles fortløpende. Når din ordre er godkjent vil du umiddelbart motta epost fra MyMuse.no med ordrebekreftelse.

Betaling

MyMuse.no aksepterer 4 betalingsmåter; elektronisk betaling med kreditt/debetkort, gratis faktura fra Klarna og Klarna Konto. Dersom det ikke kan benyttes elektronisk betaling eller Klarna, kan bestillinger forhåndsbetales til konto etter avtale.

Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.
  • Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.
  • Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.
Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Kortbetaling online

MyMuse.no aksepterer følgende kort: Visa og Mastercard, samt alle andre debetkort merket med VISA-logo. Når du betaler med kort trekkes beløpet du skal betale fra din konto. Dersom det skulle oppstå et problem ved leveransen, vil beløpet tilbakeføres til din konto.

Frakt og gebyr

MyMuse.no benytter Bring som fraktleverandør. Det er fri frakt på alle ordre over 900 kr, ellers koster frakt ,-. Kjøp via Klarna faktura har ingen fakturagebyr.

Leveransevilkår

Levering skjer med Bring. Normal fremsendingstid er 1-3 virkedager. MyMuse.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i postgangen når sendingen er overlevert Bring. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekt adresse. Kunden står selv økonomisk ansvarlig for bortkomne sendinger dersom dette skyldes at feil adresse er oppgitt. OBS: leverer ikke til Svalbard og det vil derfor heller ikke være mulig å få tilbakebetalt mva. dit.

Vareinformasjon

MyMuse.no tilstreber seg å hele tiden gi deg korrekt informasjon. Likevel kan det forekomme at vi mottar feil informasjon fra våre underleverandører. MyMuse.no tar forbehold om feilaktig produktbeskrivelse, priser eller annen informasjon som fremkommer som følge av feil informasjon gitt oss fra underleverandør, og forholdes retten til å endre produktsortiment, tilgjengelighet og pris som følge av dette. Grunnet manglende internasjonale standarder for størrelser, må enkelte varer omregnes for å tilpasses størrelsesguidene du finner på våre nettsider. Det kan derfor forekomme avvik mellom bestilt størrelse, og størrelsen som er merket fra leverandøren. Varen er allikevel i henhold til størrelsesguidene på våre nettsider. Størrelsesguidene er kun veilende. Enkelte variasjoner i passform vil kunne forekomme.

Retur og Angrerett

1. Angrekjøp før levering Hvis du ønsker å kansellere din ordre før den er ekspedert og sendt, kan du gjøre dette ved å skrive en e-post til support@mymuse.no. Du må skrive “ANGRE” med store bokstaver i emneteksten, og sende eposten så fort som mulig, for vi pakker som regel få timer etter vi har registrert ordren. Grunnet rask ordrebehandling stilles det ingen garanti for kansellering av bestillingen før sending. I slike tilfeller henviser vi til din angrerett. 2. Fri retur etter levering – gratis bytte Hvis du ønsker å returnere en vare etter at den er sendt fra MyMuse.no så står du fritt til å gjøre dette innen 30 dager fra du mottar varen. Hos MyMuse.no har du 30 dagers fri bytterett! Ved vanlig retur uten bytte av vare, påløper et returgebyr på 39,- som trekkes fra beløpet du skal ha igjen. Merk at returretten kun gjelder dersom varen sendes tilbake innen 30 dager i samme stand som den ble utsendt til deg. Dette vil si at dersom forseglingen på trusen er brutt eller at varen på annen måte ikke kan sendes tilbake i samme stand uten at dette skyldes forhold utenfor din kontroll så gjelder ikke returretten. Du kan bruke samme emballasje på returforsendelsen. 3. Uavhentede pakker Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, fyller du ikke kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen.Du vil bli belastet med et gebyr for å dekke MyMuse.no’s frakt og håndteringskostnader av varene. Størrelsen på gebyret tilsvarer våre utgifter med forsendelsen, minimum kr 300 ,-. Dette omfatter også bestillinger som nektes mottatt. Gebyret kan motregnes ditt øvrige tilgodehavende hos MyMuse.no. 4. Kreditering eller Bytte Når en vare er returnert til MyMuse.no under bytteretten, så må vi undersøke og bekrefte at kjøpet/varen er innenfor kriteriene for bytteretten. Forseglingen av trusen må ikke være brutt og varene må være i samme stand som de var da de ble sendt ut. Du vil straks motta en bekreftelse pr. epost om at din retur er mottatt. Utbetaling av tilgodehavende vil deretter skje snarest, og senest innen 14 dager. Vi tar forbehold om forsinkelser i utbetalingen dersom du har gitt feilaktige opplysninger.

Reklamasjon

Reklamasjoner på grunn av feil ved varen: Det gis full reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven for alle produktene våre. Hovedregelen er to års reklamasjonsfrist for produksjonsfeil. Du må må varsle om feilen innen rimelig tid etter feilen oppdages. Ved forsinkelse må krav rettes MyMuse.no innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Før du sender inn din reklamasjon til oss, må du være sikker på at reklamasjonen ikke skyldes noe du selv har gjort. Du må også melde fra til oss og sende oss varen innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen dersom du skal ha rett til å reklamere. Du fyller ut angrerett/reklamasjonskjemaet, der du krysser av for “reklamasjon”, og skriver en kort forklaring på hva du reklamerer på. Videre må du fylle ut de nødvendige felter slik at vi vet hvem du er, hvordan vi kan nå deg, og om du ønsker tilgodelapp eller pengene tilbake. Dette skjemaet legges ved varen du reklamerer på, pakkes forsvarlig inn og sendes til oss. Gjerne i samme emballasje som du mottok varen i. Sett på returseddelen på pakken og lever på ditt nærmeste postkontor. Portoen er allerede betalt. MyMuse.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra MyMuse.no sin side. Tilbakebetaling ved spesialkampanjer, f.eks. ta 3 betal for 2 & handle for 500 kr, få 100 kr rabatt. Når din retur har blitt mottatt, regner vi om på din ordre. Hvis da kravene for rabatten ikke oppnås, kommer rabatten til å trekkes ifra på din tilbakebetaling. Alle rabattkoder regnes på produktverdien.

Priser

Alle våre priser er inklusive merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt. Prisene er oppgitt i norske kroner.

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos MyMuse.no, er ansvarlig for betaling av de ytelser MyMuse.no, eller MyMuse.no’s samarbeidspartnere leverer i henhold til gjeldende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, såfremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra MyMuse.no’s side. Kunden plikter å følge de til enhver tid gjeldene retningslinjer for returer, herunder de tilhørende forskrifter og lover.

Force majeur

Er MyMuse.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er MyMuse.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Endring i vilkårene

MyMuse.no forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Personvernerklæring

MyMuse.no ønsker å gjøre din kundeopplevelse bedre. Som del av dette vil vi derfor at du skal føle deg trygg når du bruker våre nettsider. Vi forstår at du er opptatt av å vite hvilken informasjon som samles inn ved bruk av våre sider, og at vi forvalter dine opplysninger på en sikker måte. Denne erklæringen over personvern er laget for å gi deg svar på det du måtte lure på om personopplysninger. Ved å benytte nettsiden MyMuse.no aksepterer du at MyMuse AS behandler dine personopplysninger i tråd med denne erklæringen, og den til enhver tid gjeldende lovgivning om beskyttelse av personopplysninger.

Hva er personopplysninger?

Personopplysninger innebærer enhver opplysning som direkte eller indirekte kan brukes for å identifisere en person eller en persons atferdsmønster. En person er en identifiserbar fysisk person, for eksempel en kunde eller kontaktperson. Opplysninger kan for eksempel innebære fornavn, etternavn, adresse, emailadresse, telefonnummer eller andre kontaktopplysninger.

Hvordan håndterer MyMuse.no mine personopplysninger?

MyMuse AS er behandlingsansvarlig etter de gjeldende reglene om beskyttelse av personvernopplysninger. Behandlingsansvarlig er den som definerer formålet for behandlingen av personopplysningene. For at du skal få den beste opplevelsen hos oss som kunde finner du her en oversikt over hvordan vi behandler dine personopplysninger i henhold til Personopplysningsloven, derunder EU-forordning 2016/679 General Data Protection Regulation («GDPR»).

Hvilken informasjon samles inn?

· Personopplysninger du registrerer når du oppretter eller oppdaterer en brukerprofil. For eksempel vil navn, adresse og e-postadresse registreres når du oppretter en kundekonto hos oss. Disse opplysningene er vi avhengige av å registrere for å kunne tilby deg en god tjeneste. · Informasjon du oppgir via vår online-chat, kontaktskjema og kundeservice. · Opplysninger i forbindelse med dine kjøp på nettsiden. · Opplysninger om hvilke sider du besøker og annen atferd på nettsiden. · Informasjon via cookies (informasjonskapsler). · Informasjon via tredjepartstjenester.

Hvordan bruker MyMuse.no denne informasjonen?

Vi bruker denne informasjonen for å forbedre brukeropplevelsen din, vårt tilbud og våre tjenester. Dette gjelder enten opplysninger som du har oppgitt selv, eller som vi har samlet inn til dette formålet. Ved å oppgi dine personopplysninger gir du derfor samtykke til at vi bruker dine opplysninger for å gi deg den servicen du forventer fra oss som nettbutikk. Dine personopplysninger blir brukt til følgende formål: · For å opprette og håndtere din personlige brukerkonto. · For å behandle ordre og returer via våre online-tjenester. · For å sende informasjon om forsendelser, og oppnå kontakt med deg dersom det oppstår noen problemer i forbindelse med ditt kjøp. · For å kunne tilby deg best mulig service når du kontakter oss, og for å informere deg om endrede eller nye tjenester. · For å kartlegge hvordan du benytter MyMuse.no, og dermed kontinuerlig forbedre nettsiden og vårt tilbud til deg som kunde. · For å kunne gi deg relevant innhold gjennom automatisert profilering og vurdering. Det vil si å analysere dine opplysninger og kjøpshistorikk for å avdekke atferd, preferanser eller behov hos deg som kunde.

Hvordan deles denne informasjonen?

Vi deler kun opplysningene dine med tredjepart i tilfeller hvor det er forretningsmessig nødvendig. Dette gjelder våre ansatte og leverandører innenfor kundeservice, analyse og statistikk, betaling, transport og teknisk support. Disse leverandørene trenger informasjonen for å kunne levere tjenester til oss innenfor rammene av de behandlingsaktiviteter som fremgår av denne erklæringen. Dette kan for eksempel gjelde betalingsformidling hvor kortinnløser må ha din informasjon for at du skal kunne betale med bankkort i nettbutikken, eller din leveringsadresse slik at din bestilling kan tilsendes deg. Vi kan også dele enkelte personlige opplysninger dersom det lovmessig kreves, eller i tilfeller det er nødvendig for å beskytte våre brukeres sikkerhet. Skulle MyMuse.no bli solgt eller en emisjon foretatt, så vil informasjonen kunne deles med det nye eierskapet for en fortsatt funksjonell tjeneste. Vi har avtaler med de aktuelle leverandørene om databehandling som setter tydelige begrensninger for hvordan dine personopplysninger kan brukes i samsvar med det gjeldende personvernregelverket. Vår markedsføringsteknologi kan ved hjelp av cookies presentere relevante kampanjer til deg via våre samarbeidspartnere. Denne informasjonen kan ikke brukes til å identifisere deg personlig, men for eksempel benyttes til å gi deg relevante tilbud på våre produkter.

Hvordan kan jeg administrere mine personopplysninger?

Du kan til enhver tid endre dine personopplysninger hos oss. Dette kan du enten gjøre selv (via Min Side) hvis du har opprettet en bruker i nettbutikken, eller ved å kontakte oss for assistanse. Du står selvsagt fritt til å velge om du vil dele informasjon med MyMuse.no og våre tjenester. Det vil ikke være mulig å handle i vår nettbutikk uten å oppgi for eksempel navn og adresse, og vi vil heller ikke kunne gi deg et fullverdig tilbud hos oss. Du kan også slå av lagring av cookies i din nettleser om du skulle ønske det.

Hva er mine rettigheter i denne forbindelse?

· Du har rett til å be om innsyn i dine personopplysninger. · Du har rett til å be om å få dine personopplysninger korrigert, eller begrense behandlingen av dem. · Du har rett til å be om å få slettet dine personopplysninger, såfremt vi ikke er lovpålagt til å lagre dem. · Dersom vi gjør korrigeringer, begrenser behandlingen av eller sletter dine personopplysninger vil du motta informasjon fra oss. · Du har muligheten til å kreve personopplysningene dine utlevert i et anvendbart og maskinlesbart format, samt til å ta opplysningene med deg til en annen virksomhet. Dette er kun gjeldende for opplysninger du aktivt har gitt fra deg. · Du har rett til å gi beskjed dersom du mener vi ikke behandler dine personopplysninger korrekt.

Hvem har tilgang til personopplysningene mine?

Det er kun autorisert personell som har tilgang til dine personopplysninger. Disse er forpliktet til å hente eller bruke dine data utelukkende for det spesifikke og legitime formålet de ble samlet inn for i kraft av sin yrkesmessige stilling.

Hvor lenge blir informasjonen lagret?

Personopplysningene dine blir lagret så lenge det er nødvendig for å utføre tjenestene beskrevet i denne erklæringen, eller så lenge som loven pålegger oss å beholde dem.

Hvordan er mine persondata sikret?

Dine opplysninger er lagret i våre databaser. Her benytter vi standard sikkerhetsprosedyrer for å forhindre uautorisert tilgang fra uvedkommende. MyMuse.no følger felles standarder for å beskytte dine personopplysninger og sensitiv informasjon.

Hvordan virker regelverket rundt personopplysninger?

All behandling som innsamling, registrering, lagring og utlevering av personopplysninger ligger innunder særskilte regler, blant annet i personopplysningsloven. Det er MyMuse som står ansvarlig for at behandlingen skjer i samsvar med denne lovgivningen. Norges tilsyn for at regelverket overholdes føres av Datatilsynet. Hos Datatilsynet har du rett til å klage over behandlingen som gjøres av behandlingsansvarlig (MyMuse) i forbindelse med denne personvernerklæringen.

Direkte markedsføring

Ved å lage kundekonto hos MyMuse.no kan vi sende deg relevante tilbud og nyheter via direkte markedsføring. Du kan velge å ikke motta direkte markedsføring ved å følge instruksene i hver epost med markedsføring, eller ved å redigere innstillingene dine på Min Side. Ved å trekke ditt samtykke vil vi ikke lengre kunne sende deg tilbud eller informasjon via direkte markedsføring. Kundeoppfølging og markedsføring er begrunnet i vår legitime interesse i å tilby relevante tilbud til våre kunder. Ved reklame i sosiale nettverk (Facebook, Instagram og Snapchat), kan vi gi opplysninger om brukerne av MyMuse.no i kryptert form til et sosiale nettverk for å kunne tilby personlig og relevant markedsføring. Forutsatt at brukeren har konto i det sosiale nettverket kan han/hun få reklame i tråd med den brukeravtalen han/hun har med det sosiale nettverket. Hvis man ikke ønsker at vi skal behandle opplysninger om deg for å kunne personalisere reklamen i sosiale nettverk, kan dette deaktiveres på ved å sende mail til support@mymuse.no eller i det sosiale nettverket.

Cookies

En informasjonskapsel (cookie) er en type automatisk innsamlet informasjon, som brukes til å gjenkjenne din datamaskin eller mobiltelefon. Den gir informasjon om din aktivitet på våre nettsider, noe som gjør det lettere for deg ved at din enhet for eksempel husker dine login-detaljer ved neste besøk. Informasjonskapsler gir oss også informasjon om din atferd på våre nettsider, og hjelper oss dermed å tilpasse mer relevant innhold til deg. Vi bruker både sesjonsbaserte og permanente cookies for å samle inn, lagre, og noen ganger spore, ulik informasjon. En sesjonsbasert cookie forsvinner av seg selv når du lukker din nettleser. En permanent cookie er fortsatt aktiv etter at du har lukket nettleseren, og kan generelt sett bli fjernet ved hjelp av din nettleser. Se i hjelp-seksjonen i din nettleser for hvordan du fjerner cookies om dette er ønskelig.

Kortkjøp

Vi samarbeider med en autorisert betalingsformidler ved kortkjøp som hjelper oss å kontrollere at kortet er gyldig for kjøp direkte mot banken din. Kortopplysningene dine oppbevares kryptert, og ikke utover det som er nødvendig for å håndtere eventuelle problemer, opphevelse av beløpsreservasjon og kreditering. Det vil si at ingen kan fange opp den informasjonen som du skriver inn. Dersom du ønsker ditt kjøp finansiert via faktura eller hos vår samarbeidsparter Klarna, så vil du måtte gi utvidede personopplysninger til dem. Dette er opplysninger MyMuse.no ikke registrerer eller oppbevarer. For mer informasjon om dette kan du se på nettsidene til Klarna.

Klarna

For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Oppdatering av vår personvernserklæring

Oppdateringer av vår personvernpolicy kan forekomme. Den nyeste versjonen av personvernserklæringen vil alltid ligge tilgjengelig og datert på våre nettsider. Vi vil opplyse deg dersom det har skjedd noen viktige endringer som for eksempel berører dine rettigheter, eller formålet med bruken av personopplysningene dine.

Kontaktinformasjon

Behandlingsansvarlig er MyMuse AS, Torggata 7, 0181 Oslo, Norge. Har du noen spørsmål knyttet til din brukerkonto eller dine personopplysninger kan du kontakte oss på support@mymuse.no eller på telefon +47 24 07 67 00.